Logga in
Boka pass: Ludvika - Smedjebacken
Till startsidan

Träning

Det är aldrig för sent att börja. Du behöver inte lägga ner mycket tid för att få starkare kropp och bättre kondition. Varje vecka består av 168 timmar. Lägg 2 av dem på din träning och du märker snart en förbättring. Välj träningsform efter dina förutsättningar. Vi erbjuder dig ett varierande utbud av individuella träningsformer.
 

Individuell träning kan bestå av konditions- och styrketräning i maskiner, träning med fria vikter och rörlighetsträning. Konditionsträningen kan bestå av löpband, trappmaskiner, cyklar eller roddmaskiner.

Läs mer

 

Hos oss på Må Bättre får du hjälp och vägledning av vår medlemstränare. Medlemstränaren fungerar som ditt "bollplank" i din träning och kan hjälpa dig med såväl styrketräningsprogram som vägledning i gruppträningen.
 
 

Våra pass

AfHo

AfHo är en lättsam dansklass i träningsform - med mycket energi, känsla och driv.
Fokus ligger just på känsla och på att släppa loss, mer än på våra steg.
De starkaste influenserna är Afro och House.

 

BodyAttack

Tuff och högintensiv konditionsklass med rörelse från aerobics och olika sporter för att verkligen utmana vår uthållighet. BodyAttack passar alla, elittränad som nybörjare, du anpassar själv nivån efter din egen förmåga!

 

BodyBalance

Bodybalance är en blandning av yoga, tai chi och pilates. Fokus ligger på andningen samtidigt som du tränar styrka, balans och rörlighet till behaglig musik.
Kombinationen av teknik och rörelse ger dig ett fysiskt träningspass, inre balans och harmoni.

 

BodyCombat

Fartfylld och energisk konditionsklass där du får släppa loss totalt! Koreografin är inspirerad av olika kampsporter och innefattar rörelser från karate, boxning, tai chi och muay thai. Till speciellt utvald och inspirerande musik och med hjälp av en pådrivande instruktör får du slå, sparka och "kata" dig genom en svettig, konditionskrävande och kaloribrännande klass!

 

BodyJam

En härlig och vanebildande blandning av de senaste dansstilarna och "movesen". Till skön och inspirerande musik med det rätta soundet, dansar du dig svettig och lycklig. Instruktören lär dig också att utföra rörelserna med rätt attityd. Så gör dig redo att inta dansgolvet, för scenen är din!

 

BodyPump

BodyPump är en enkel skivstångsträning som stärker hela din kropp. I denna 60 minutersklass får du genom de allra effektivaste övningarna,från vanlig styrketräning, köra igenom kroppens samtliga muskelgrupper. Instruktören ger dig råd om lämpliga vikter inför varje ny övning/muskelgrupp, men du väljer själv hur mycket du lägger på skivstången. Bland övningarna ingår exempelvis knäböj, armcurl, marklyft, rodd och bänkpress.

 

BodyStep

Konditionsträning på stepbräda där du tränar din koordination, kondition, rörlighet och styrka till upplyftande musik. Bodystep är glatt,svettigt och atletiskt!

 

Box

Kampsportsinspirerad träning där man jobbar i par med handskar och mitsar. 
Under passet jobbar man med bl.a. slag, kickar och knän i kortare intervaller. 

Man behöver inte komma två och två till passet, det finns alltid någon man kan paras ihop med!

 

CombiJympa

Lågintensivt motionspass där du tränar smidighet, balans, kondition, styrka och förbränning på ett roligt sätt!

 

CirkelStyrka

CirkelStyrka är är en form av cirkelträning som utförs i grupp. Träningsformen passar alla som vill gå ner i vikt, må bättre och förbättra sin fysik genom regelbunden träning- ett alternativ till det traditionella gymmet. Här tränar vi både styrka, kondition och förbränning! Utrustningen är stilren och enkel att använda. Träningen utförs under instruktion av en ledare.


CxWorx

En halvtimme av LesMills CxWorx är allt du behöver för att få ett utmanande och effektivt träningspass. Isolerade övningar som fokuserar på specifika muskler, blandas med integrerade övningar flera muskler tränas samtidigt. Fokus ligger på mage, rygg och rumpa och vi jobbar med egna kroppsvikten samt gummiband.

 

GRIT

GRIT™- STRENGTH är designat för att bygga upp din muskelstyrka. Här använder du tunga vikter som är baserade på din egen kroppsvikt. Redskapen är skivstång, viktplatta och steplåda- för att öka träningseffekten. Drivande musik och explosiva rörelser ger dig effektiv träning som förbättrar din syreupptagning, styrka och uthållighet. Prestera fortare på en högre nivå med GRIT-Strength.

GRIT™- PLYO är uppbyggt av rörelser som ökar din spänst. Du använder en steplåda och ibland även en viktplatta för att öka intensiteten och belastningen. Bli starkare, snabbare och mer explosiv med GRIT-Plyo.

GRIT™- CARDIO kräver ingen utrustning. Här använder du istället din egen kroppsvikt och tränar högintensivt för att förbättra din kondition. Den unika sammansättningen av rörelser ger dig en hög energiförbrukning som fortsätter efter att passet är slut. Det är vetenskapligt bevisat att GRIT-Cardio levererar snabba resultat.

 

Pilatesboll

I pilates kombineras styrka och rörlighet med fokus på koncentration, balans, andning och avslappning. Bygger upp styrkan i hela kroppen med stor vikt på kärnmuskulaturen (mage och rygg). Kroppskontroll uppnås genom att vi arbetar lugnt och med precision.


Sh'Bam

Välkommen till ett riktigt Dansparty! Det här är den ultimata 45min klassen för dig som vill komma i form genom att svettas, dansa och ha kul! Med enkla och heta moves till musik från aktuella listettor, remixade "gamla godingar", tar vi dig från dansgolvet på nattklubben till MTV, där du släpper fram din inre lysande stjärna. 

Come as you are, leave as a star!


Spinning

Spinning är en enkel, rolig och effektiv konditionsträning på cykel. Under passet pumpar muskler, pedaler och musik dig att utmana dig själv att testa dina egna gränser. Activiosystemet ger dig möjlighet att köra pulsbaserad träning genom att följa dig egen puls genom en pulsklocka projicerad på väggen framför dig.

 

Yoga

I yoga tränas koncentration, balans, smidighet och styrka. Du blir medveten om din kropp och lär dig rätt andningsteknik. Genom olika positioner och övningar kan du träna dig att hitta din inre balans och att uppnå harmoni och lugn i både kropp och själ. 

NybörjarYoga är ett enkelt yogapass med enkla övningar för dig som aldrig provat yoga förut. 

FortsättningsYoga är en mer kraftfull, svettig och fysisk yoga. En fördel om man kört någon form av yoga tidigare. 

TibetanskYoga är en mer mordern form av yoga där du tränar både styrka, uthållighet och smidighet. 

MediYoga är ett enkelt yogapass med mjuka kroppsövningar, andnings- och koncentrationstekniker, djupavslappning och medtitation.

YinYoga bygger på meridiansystemet från kinesiskmedicin och mindfulness. Här arbetar vi med bindväven runt muskeln så att muskeln får plats. Ett yoga pass för oss stela ;)

DynamiskYoga är en ofta kraftfull form av Hatha Yoga som fokuserar på att öka kroppsmedvetenheten, koncentration och välbefinnande. Passen innehåller olika kropps- och andningsövningar, andningsmedvetenhet och avspänning.

 

Zumba

Zumba är en fitnessform till olika latinska rytmer; merengue, salsa, samba, flamemco. Rytmer till härliga stegkombinationer involverar hela kroppen och du får en rolig dansupplevelse samtidigt som du får en komplett workout!


Zumba Gold

Zumba Gold är en klass för de aktiva äldre, för de som vill komma igång med sin träning, är nybörjare, har svårt för koordinationen eller har ett handikapp av något slag.

En Zumba Gold klass har lägre intensitet än en ordinarie Zumba klass och den innehåller inga hopp. Samt att stegen och kombinationerna är enkla.